Koncert Fiat Chrysler (FCA) to obecnie jedna z najpotężniejszych grup motoryzacyjnych na terenie Polski. Prawdą jest, że samochody Chrysler nie cieszą się wielkim zainteresowaniem wśród Europejczyków, jednak pozostałe marki (m.in. Fiat, Jeep, Alfa Romeo) są niezwykle cenione i powszechnie spotykane. Warto dowiedzieć się, jakie zmiany czekają nas w najbliższych latach. Niektóre z nich z pewnością będą sporym zaskoczeniem.
Fabryka FCA w Tychach pobiła rekord – Fiat 500 kultowym modelem
W Tychach znajduje się jeden z największych zakładów FCA w całej Europie. Montowane są tam gotowe pojazdy, a także produkowane podzespoły. W ostatnim czasie odnotowano tam rekord – łącznie wyprodukowano tutaj 12 000 000 pojazdów. Na uwagę zasługuje fakt, że rekordowym samochodem był Fiat 500. To właśnie on stanowi lwią część polskiej produkcji. To kultowy model, który uwielbiany jest nie tylko na terytorium naszego kraju, ale również w innych krajach Europy.
Warto jednak wspomnieć, że nowe modele Fiata będą miały problemem z pobiciem świetnie znanego Fiata 126p. W przeszłości w śląskim zakładzie wyprodukowano ponad 3 300 000 egzemplarzy tego modelu. Dla porównania, Fiatów 500 wyjechało z polskich linii montażowych nieco ponad 2 150 000 sztuk. Oczywiście produkcja nie została zakończona, a więc w przyszłości wszystko jest możliwe.
Koncert Fiat Chrysler Automobiles łączy się z PSA
Fuzja pomiędzy FCA a PSA jest dla niektórych powodem do zmartwień. Obie grupy motoryzacyjne posiadają na terenie Polski kilkanaście firm produkcyjnych. Zatrudniają one tysiące pracowników. Dokładnie nie wiadomo, jak będzie przebiegać złączenie obu koncernów. Pojawiają się spekulacje o zwolnieniach, jednak najprawdopodobniej nie są one prawdziwe.
Połączenie FCA oraz PSA ma na celu wzrost efektywności produkcji, a także redukcję kosztów. Trzeba jednak zaznaczyć, że obie grupy zapewniają, że istniejące zakłady pracy nie będą likwidowane. Ponadto nie są planowane zwolnienia. Związkowcy pragną wyrównania wynagrodzeń pomiędzy poszczególnymi fabrykami, tak aby każdy pracownik mógł liczyć na godne wynagrodzenie.
Fiaty bez silników Diesel. FCA stawia na ekologię
Od 2022 roku w pojazdach marki Fiat nie będą montowane silniki Diesel. Uchodzą one za nieekologiczne i szkodliwe dla środowiska naturalne. Właśnie dlatego koncern FCA postanowił stopniowo wypierać je z produkcji. Dotyczy to również pojazdów marki Jeep, czy też Alfa Romeo.
Wiadomym jest, że silniki wysokoprężne zostaną zastąpione napędem elektrycznym oraz hybrydowym. Wiele osób obawia się, że części do samochodów marki Alfa Romeo i pozostałych z koncernu FCA będą w przyszłości droższe. Należy jednak podkreślić, że nowoczesne rozwiązania konstrukcyjne pozwalają utrzymać koszty eksploatacyjne na optymalnym poziomie. Zmiany nie będą więc nieść za sobą negatywnych zmian dla użytkowników.